Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Розвиток громад

Editor's Choice

 

 

Як оживити місцеві Будинки культури? Як наповнити їх цікавою і змістовною програмою? Що зробити для того, аби там було людно і щоб туди з радістю поверталися знову і знову? Про що і як говорити з потенційними спонсорами? А з владою? Чим зацікавити її? Як перестати існувати на залишкових принципах? І хто цим повинен займатися? Ці та інші питання опинилися в епіцентрі уваги більше двадцяти працівників культури і громадських діячів з багатьох регіонів, яких зібрав тренінг «Анімація громадської діяльності», що відбувся у рамках проекту «Підтримка процесу розвитку осередків громадської активності на базі закладів культури», організований Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) за підтримки Антикризової гуманітарної програми Міжнародного фонду «Відродження». Проходив тренінг в два етапи – перша 3-денна частина пройшла в м.Ірпінь 16-18 серпня 2011, друга 3-денна частина в с. Піщане АР Крим 21-23 вересня 2011.

Editor's Choice

 

 

Більшість підлітків ходить до школи, тож із раннього віку постійно перебуває в соціальних зв'язках, що існують за межами родини. Але участь у діяльності, ініційованої школою - це лиш один із багатьох шляхів, якими молодь може прийти до інших учас­ників процесу розбудови громади. У кожній без винятку громаді є чимало унікальних можливостей для молоді знайти перспективні зв'язки з потенційними партнерами. У на­ступному підрозділі демонструються різноманітні шляхи, якими молодь може прийти до ефективної співпраці зі своїми потенційними партнерами в громаді.

Місцева молодь і громадські асоціації

Асоціації громадян

 

Пряма участь молодих людей у громадському житті може бути керована асоціаціями й громадськими організаціями, націленими на різноманітні способи застосування унікаль­них здібностей молоді. Пошуки можливостей співпраці повинні стосуватися не лише окре­мих осіб, а й різноманітних груп молодих людей. Ось приклади:

 

  • Національна організація з офісами в кількох містах фінансує і підтримує про­екти, орієнтовані на молодь, розташовані в громадах. У кожному місті штат принаймні на 50% складається з молоді. (Ресурси)
  • Центр громади наймає молодих людей для здійснення дослідження щодо гро­мадських організацій та інституцій. Молодь опитує керівників та адміністра­торів у церквах, школах, лікарнях, на підприємствах, у центрах охорони здо­ров'я та інших організаціях. Наприкінці літа молодь збирає форум громади й інформує людей про ресурси громади.
  • П'ятдесят п'ять громадських організацій утворюють коаліцію з метою найняти 600 молодих людей для відбудови міста. Молодь бере участь у проектах неподалік своїх домівок: будівництво цементованого баскетбольного майданчика для церк­ви. ремонт будинків, фарбування стін, виготовлення ляльок для параду, ор­ганізація "отруйної екскурсії" в загрозливі райони міста, навчання мешканців щодо здорового способу життя. (Детройт)
  • У центрі втручання в кризові ситуації молодь і дорослі мають однакові обов'яз­ки. Молодь входить до ради директорів, веде просвітницьку діяльність щодо за­побігання СНІДу, працює на цілодобовому телефоні довіри. (Служба порятунку)
  • Молодь володіє кредитною спілкою і керує нею. молоді люди працюють і каси­рами. й членами ради, планують збори, розробляють кредитну політику й вста­новлюють вікові обмеження, наймають працівників і розсилають регулярні звіти членам спілки. У ній 110 членів, кожен із яких платить мінімальний вне­сок 12 доларів. (Альтернативи)
  • Молодь, пов'язана з центром громади, організує антинаркотичне ралі. Молоді люди встановлюють зв'язки з усіма людьми громади й роблять презентації для ровесників щодо шкідливості наркотиків. (Латино)
  • Молодь створює Клуб лідерів при місцевій Молодіжній Християнській асоціації (МХА). Члени клубу пишуть свою конституцію й планують діяльність, як-от збирають вживані речі для бідних. (Лоґан)

 

Штат МХА відбирає молодих людей і менеджерів будинків у районі для участі в шестимісячній програмі фітнесу й лідерства. Наприкінці тренінгу молоді лю­ди отримують сертифікат тренерів з фітнесу. Вони будуть організовувати й вес­ти після уроків і суботніми вечорами програми для інших молодих людей в рай­оні. (МХА)

Релігійні установи

 

  • Церква запрошує дитячий садок поселитися до и будинку. Ця розширена дитяча програма допоможе церкві сплатити свої рахунки за комунальні послуги й на­дасть нові можливості лідерства, зробивши членів пастви членами шкільної ради.
  • Організація послуг молоді допомагає церкві заснувати молодіжну програму при церкві

 

Культурницькі організації

 

  • У багатьох громадах різноманітні культурницькі організації працюють для підтримки особливої етнічної спадщини своїх мешканців. Ці організації зазвичай відкриті для молодих людей та їхньої діяльності, бо саме ці молоді люди перебе­руть відповідальність за підтримання етнічної спадщини в наступних поколіннях.

 

 

 

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

 

 

 

 

 

Editor's Choice

 

Чимало найпередовіших лідерів громад сьогодні приходять до висновку, що молодь може робити життєво важливий внесок у добробут і процвітання громади. Проекти, що продуктивно поєднують молодих людей з іншими молодими й дорослими людьми, зараз, схоже, стають фундаментом, на якому може розбудовуватися здорова громада. Але для ви­конання цього завдання неприпустимо переводити молодь на периферію життя громади.

Унікальна енергія і творчий потенціал молоді часто відкидаються громадою, оскільки про місцеву молодь зазвичай думають з погляду браку дорослості й практичного життєво­го досвіду. Цілком природні мрії та прагнення молоді розцінюються як продукти "незріло­го" розуму, постійно ігноруються старшими, більш "відповідальними" членами громади. Як наслідок цих негативних стереотипів, у багатьох випадках про молодь громади люди схильні думати як про "неосвічених індивідів", які перетворюють на руїну встановлений суспільний порядок, якщо пильно не опікати й не контролювати їх.

За таких підходів ми спостерігаємо, як мимоволі наклеєні ярлики на зразок "група ри­зику" можуть стати фактором відсторонення молоді всередині громади, яка схильна визнача­ти молодь швидше з погляду її позірних вад. аніж потенційних здібностей. Понад те. ярли­ки подібного роду призводять до узвичаєння (і навіть до зростання) потоку соціальних послуг, які ще більше ізолюють молодь від друзів, родин і громад. Іншими словами, організації, що надають послуга і дивляться на молодь лише з позиції її потреб і проблем, допомагають зво­дити перешкоди, які ускладнюють молодим людям можливість стати продуктивними члена­ми громади. Таким чином молодь може легко опинитися в колі пасток постійної залежності, а громада в свою чергу втратить частину своїх найбільших можливих ресурсів.

Разом з тим, діставши належні можливості, молодь завжди може робити потужний внесок у розвиток громад, у яких живе. Що для цього мусить статися, так це поява особ­ливих проектів, які поєднають молодь з громадою в такий спосіб, який підвищить само­повагу молодих людей, рівень їхньої компетентності, в той же час підвищують якість жит­тя громади в цілому.

Але як створити й підтримувати подібні можливості для молоді? Як саме лідери гро­мади можуть розгледіти здібності молодих людей? Далі в цьому підрозділі ми розглянемо не лише те, що молодь може запропонувати, а й запропонуємо особливі способи, як знову інте­грувати молодь у життя громади завдяки серії продуктивних, обопільно вигідних контактів.

* - джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт "Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади", Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

 

(переклад на українську мову - Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги - Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

 

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду "Відродження".

 

Editor's Choice

 

Зрозуміло, що категорія "молодь" являє собою різноманіття індивідуальностей, кож­на з яких унікальна з погляду потенційних здібностей. Однак коли ми говоримо про молодь як групу, найчастіше їхні риси визначаються в негативних термінах, а їхні позитивні якості цілком ігноруються.

Відкидаючи ці негативні ярлики, давайте поглянемо на позитивні ресурси, завдяки яким молоді люди можуть зробити унікальний внесок у розвиток громади.

Час

Молоді люди зазвичай протягом тижня мають певну кількість вільного часу, чим не можуть похвалитися старші члени громади, яким треба заробляти на прожит­тя. Часто молодь нарікає, що їй нічого робити у вихідні або під час довгих літніх канікул, коли немає занять у школі. Цей невикористаний час є ресурсом, який можна було б наповнити участю в конструктивних громадських проектах.

Ідеї та творчість

Вир нових ідей і творчої наснаги, характерний для молодих, може бути величез­ним ресурсом для лідерів громади, які можуть мати проблеми з пошуком нових кадрових рішень.

Мїсцева вкоріненість

У більшості випадків молоді люди живуть удома й протягом тижня обмежені в пересуваннях за межі району, де живуть. Це означає, що вони більше зацікав­лені в добробуті громади, ніж будь-яка інша група, а також знають більше про те. що відбувається в районі.

Мрії та прагнення

Чимало молодих людей свідомо прагнуть зробити свій внесок у справи громади, і можна помітити, як вони розцвітають, коли дістають таку можливість. Не існує ніякої суттєвої причини, щоб до найбільш позитивних мрій цих молодих людей не прислухатися. Якщо розглядати їхні мрії як ресурси, молоді люди в один прекрас­ний момент можуть стати партнерами в творенні кращого майбутнього для всіх.

Стосунки з групами ровесників

Навіть якщо молоді люди витіснені на периферію, подалі від більш позитивних аспектів життя громади, вони, як правило, мають добрі щоденні контакти одне з одним. Вуличні підліткові компанії (і їхня діяльність) - яскраві зразки того, який колосальний потенціал мають групи ровесників, як бездарно цей по­тенціал марнується, бо ніхто його не спрямовує в належне русло. Коли молоді люди поєднують свої позитивні зусилля з громадою, в якій живуть, вони мо­жуть стати ефективними мобілізаторами одне для одного, а всі разом можуть бу­ти потужною запорукою відродження громади.

Родинні стосунки

Більшість молодих людей лишаються в контакті зі своїми родинами. У сім'ях, де діти розмовляють англійською, а батьки ні, - молодь може стати дуже ефективним засобом мобілізації своїх батьків на більш ефективну участь у житті громади.

Можливість бути вчителями

Хоча більшість молодих людей навчається, вони можуть бути й учителями, і взірцями для наслідування. Як свідчить позитивний педагогічний досвід, молоді люди часто можуть бути найкращими вчителями й зразками для наслідування для інших молодих людей.

Ентузіазм і енергія

Оскільки вони не переживали ще так багато поразок і розчарувань, як дорослі, молоді люди зазвичай володіють унікальною жагою до розв'язання старих про­блем і творення нових можливостей. Цей свіжий погляд і здатність лишатися безстрашними після поразок - якості, що можуть зробити молоду людину іде­альним підприємцем.

Немає потреби зазначати, що цей перелік не є вичерпним. Щ вісім характеристик - лише зразок багатьох ресурсів, що їх будь-яка молода людина або група молоді може за­пропонувати громаді.

 

 

* - джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт "Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади", Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

 

(переклад на українську мову - Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги - Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

 

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду "Відродження".

 

Editor's Choice

 

Є люди, які схоже, не мають ніяких обдарувань і здібностей. Вони можуть справля­ти враження порожньої склянки. Через те люди схильні чіпляти на них ярлики, на зра­зок "розумово відсталий", "раніше засуджений", "старий і немічний", "душевно хворий", "не писемний", "бандит". Це назви порожнечі, яку люди бачать в іншому. Це тавра, що зосереджують увагу на потребах.

Наслідком цих ярликів є те. що чимало людей у громаді не бачать у цих людях нічо­го, крім ярликів. Ярлики часто засліплюють нас, приховують здібності людей, на яких ці ярлики навішані. Люди виявляються непотрібними. Таким чином ці "обізвані" люди час­то виявляються виштовхнутими з громади, або ж громада відсилає їх до інституцій на ре­абілітацію. щоб вони там отримували допомогу.

Утім, кожна жива людина має якісь обдарування або здібності, які мають цінність для інших. Міцна громада - це місце, де ті обдарування розпізнані, де їм забезпечене ви­користання. Слабка громада - це місце, де чимало людей не можуть застосувати свої об­дарування або виявити свої здібності. У слабких громадах є чимало людей, виштовхнутих за межі громад або заслані до інституцій. Ми часто кажемо, що ці люди потребують допомоги. Вони нужденні. У них не­має чим поділитися. Так нам підказує ярлик.

Наприклад: "Вона вагітна, підліток. Вона потребує порадника, терапії, її треба покла­сти до лікарні. їй необхідна освіта". Але з другого боку: "Це Мері Сміт. Вона має фантас­тично чарівний голос. Вона потрібна в нашому хорі. їй треба знайти продюсера".

Її ярлики "вагітна" і "підліток", кажуть про порожнечу й закликають негайно відштовхнути, ізолювати, здати на лікування. Її ім'я. Мері Сміт, говорить про и обдару­вання й закликає громаду використати її здібності.

Громади, що виростають міцними, самі собою або цілеспрямовано визначають здібності всіх своїх мешканців і забезпечують їх застосування. Однак найміцніші громади - це ті, що можуть розпізнати обдарування людей на маргінесі. залучають їх до життя громади.

У наступній частині цього розділу описано, як обдарування різних людей було розпізнано й пов'язано з життям громади. Також тут розкрито, як громади зміцнюються завдяки розпізнанню й використанню особливих обдарувань і здібностей таких категорій мешканців:

•        Людей із затримками розвитку

•        Людей, що живуть на соціальну допомогу

•        Молоді й людей похилого віку

•        Людей з мистецькими обдаруваннями.

Є ще багато інших людей, які можуть зробити внесок у розбудову громади. І наступні частини розділу просто демонструють тисячі можливих шляхів для участі місцевих людей, їхнього внеску й розвитку їхніх обдарувань, здібностей і навичок. Завдання тих. хто роз­будовує громаду, розширити перелік можливих учасників і розробити методи поєднання цих обдарувань з енергією інших людей, місцевих асоціацій та інституцій.

* - джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт "Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади", Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

 

(переклад на українську мову - Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги - Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

 

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду "Відродження".

 

 

Сторінка 16 із 23