Онлайн життя, робота, спілкування… як робити це ефективно та безпечно навчалися громадські активісти с. Соколівське Кіровоградський район Кіровоградської області. 17-18 жовтня 2020 року Інститутом соціокультурного менеджменту проведено другий тренінг «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації» в рамках проєкту «Перехід до цифрового мислення»*. Тренінг проводили тренерки ІСКМ Олена Кваша та Анастасія Шевченко.
Діджиталізація, медіаграмотність, цифрова компетентність із підґрунтям безпеки та захисту персональних даних – основа даного тренінгу, тож коротко про головне:
Цифрова грамотність, тобто вміти впевнено користуватися смартфоном і комп’ютером - це одна із ключових навичок 21 століття. Проте за даними дослідження, яке було проведено у 2019 подане Міністерством цифрової трансформації України – 53% українців володіють цифровими навичками нижче базового рівня. Це значить, що більшість українців не можуть використовувати переваги сучасного діджиталізованого світу.
Статистичні дані підштовхнули учасників тренінгу до обговорення – яка ситуація у с. Соколівське, яких знань не вистачає, до чого громаді треба прагнути. Зокрема, актив громади стоїть за діяльністю культурного осередку (будинок культури, молодіжна рада). Молодь рухає громаду вперед, актуалізуючи можливості цифрового світу – активні взаємодія через соціальні мережі (Facebook в пріоритеті), створення візуального та інформаційного контенту.
Виокремимо саме візуальний та інформаційний компонент як окремих блоків навчання на тренінгу. Щодо візуального контенту – учасники та учасниці дізналися про графічні редактори, що можна безкоштовно використовувати для створення цікавих та креативних матеріалів. Неабияк учасників цікавив процес створення та монтажу відео, у відповідь на що учасники познайомилися із додатками редагування відео на смартфонах. Обговорили важливий аспект при зйомці - чергування кадрів і планів. Учасники та учасниці ділилися своїм досвідом створення відео та ситуаціями, у яких виникали труднощі.
Правильне написання інформаційних матеріалів для донесення важливого до односельчан – ще один із важливих моментів навчання на тренінгу. Тренерка розповіла про структуру створення інформаційного повідомлення, формулювання цікавого заголовку та сюжетної лінії у цілому. Необхідний аспект, що був донесений до учасників – важливість орієнтування і чітко визначати свою цільову аудиторію. Попрацювавши у групах, учасники створювали портрет своєї цільової аудиторії та шляхи залучення її до активного соціокультурного життя.
В часи масових фейків та джинси, варто критично сприймати інформацію. Тож учасники отримали базис знань з медіарамотності та її ключових принципів, розглянули за якими ознаками можна розпізнати неправдоподібну інформацію та оволоділи методикою фактчекінгу.
Отже, динамічний тренінг із активними учасниками – поштовх до локальних змін. Тренінг «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації» є другим з передбачених чотирьох тренінгів в рамках проєкту «Перехід до цифрового мислення», попереду ще дві громади Кіровоградської області отримають базис знань з діджитал розвитку громад. Винятковою особливістю проєкту є ще й подальша можливість для учасників взяти участь у тематичних вебінарах, що допоможуть закріпити здобуті знання та отримати нові інструменти розвитку громад на локальному рівні.
*Проєкт здійснено за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
У зв’язку із карантинними обмеженнями тренінг проводився із дотриманням всіх санітарно-епідемічних вимог, всі учасники та учасниці отримали засоби індивідуального захисту (маски) та антисептичні засоби, на початку кожного дня тренінгу здійснювався температурний скринінг; всі дії на тренінгу здійснювалися із дотриманням бактеріальної безпеки та гігієни.