Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Висновки аудитів

Роль освітніх програм в активізації розвитку громад: досвід проекту "Школа громадської участі" *

Настав день, коли ми маємо можливість підбити підсумки дворічного проекту Інституту соціокультурного менеджменту «Школа громадської участі», який було реалізовано за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С. Мотта.

За ці два роки учасники Школи не просто отримали теоретичні та практичні знання із соціальної анімації, розвитку благодійності та громад, міжнародного досвіду по активізації громадян, вони ще й стали дружньою родиною однодумців.

У своїй діяльності, як під час реалізації проекту, ми керувались наступними принципами. Наша головна мета – розвиток громад. Під розвитком громад ми бачимо розвиток людей. Індикатором виміру розвитку людей є рівень соціального капіталу. Рівень соціального капіталу – це рівень довіри між людьми. Наш шлях – Підтримка місцевих ініціатив через Центри місцевої активності. Технологія – соціальна анімація. Для того, щоб соціальна анімація ввійшла в життя громад ми навчаємо громадських активістів.

Мета проекту – сприяти сталому розвитку місцевих громад шляхом підвищення компетентності громадських лідерів у рамках Школи громадської участі.

Школа складалася з трьох етапів навчання для 3-х груп із 20 учасників та підсумкової конференції. Всього в рамках школи було проведено 16 тренінгів.

На першій частині школи учасники пройшли тренінг «Анімація громадської діяльності», розроблений Інститутом соціокультурного менеджменту. На другому етапі до проведення тренінгів були залучені провідні українські та міжнародні експерти. На третьому етапі учасники презентували реалізовані ініціативи у власних громадах.

В рамках Школи було видано посібник «Школа громадської участі для розвитку громад». Видано 4 примірники іформаційного бюлетеню для громадських активістів «НДО-Інформ», 2 у друкованому вигляді, накладом по 1000 примірників та 2 в електронному вигляді.

Під час реалізації проекту ІСКМ співпрацював із Центром гуманістичних технологій «Ахалар» (м. Чернігів), Фундацією ім. князів-благодійників Остроських (м. Рівне), Західно-Українським Ресурсним Центром (м. Львів), Центром активності локальної (м. Варшава, Польща), Асоціацією «Служіння» (м. Нижній Новгород, Росія).

На сайті ІСКМ було створено спеціальний розділ «Школа громадської участі в дії», в якому висвітлюються як події в рамках школи, так і проекти та ініціативи, реалізовані учасниками школи. У соціальній мережі Facebook, у групі «Центри місцевої активності» триває постійний обмін інформацією між учасниками школи. Також у групі було проведено фото-конкурс «Соціальний аніматор в процесі розвитку громади».

За час дії проекту учасники реалізовували не лише проекти у власних громадах, але й об’єднувалися для реалізації спільних та навіть міжнародних проектів. Проектом охоплено 34 територіальні громади України.

Особливість проекту в тому, що і після його завершення учасники продовжуть реалізацію власних та спільних ініціатив, організовують стажування одне до одного, постійно обмінюються інформацією та спілкуються у тематичних групах у соціальних мережах.

 

* - Матеріали Національної Конференції «Соціальна анімація для розвитку культури та громад» (14-15 жовтня 2013 року, м. Львів-Брюховичі)

ІСКМ