Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Висновки аудитів

Корпоративне спонсорство для НДО... Точка зору бізнесмена *

Неприбуткова організація, що розвивається з маленького зерна ідеї, яку плекають одна чи дві людини, для ефективного виконання життєво важливої, ролі у місті, області, чи для цілої нації, потребуватиме підтримки, значна частина якої надходитиме від бізнесу. І це так само вірно для України, як і для Сполучених Штатів, Німеччини чи Іспанії. Залучаючи підтримку від місцевого бізнесу, НДО встановлює взаємовигідні відносини між громадськими організаціями та бізнес структурами, які надають їм підтримки. Чому це так, а ще важливіше, як це відбувається? Давайте розглянемо детальніше.

Де в чому (а можна сказати і багато в чому! прибуткові та громадські організації є схожі. Хоча, головна відмінність між ними полягає в тому, що одні з них існують заради отримання прибутку (бізнес), а інші - для слугування (в тих чи інших формах) суспільству (НДО). Інші структурні організаційні аспекти будуть подібними. В обох видах організацій працюють люди: в бізнесі - це персонал, який отримує зарплатню, в неприбутковій організації - це волонтери, за можливим виключенням кількох членів НДО, які виконують керівні функції та тих, що працюють в офісі - вони також можуть отримувати зарплатню. Більш того, обидва види організацій мають однакову загальну мету, хоча її визначення певним чином відрізнятиметься, виходячи з відмінностей двох типів організацій. Узагальнено мету можна означити як досягнення успіху, ефективності та впливу в регіоні, де працює організація. Для бізнесу досягнення мети визначатиметься тривалим підвищенням рівня продажу продукції та/чи послуг, що в свою чергу вимірюється розміром валового прибутку та супроводжуватиметься зростанням прибутковості фірми. Для НДО - це підвищення рівня обізнаності з та усвідомлення діяльності НДО громадськістю, при чому, не тільки по відношенню до виконання своєї основної функції, але і відносно допомоги іншим організаціям у досягненні їх цілей.

Тепер, коли ми розглянули подібні риси між двома типами організацій, уявімо себе в ролі «бізнесмена», надалі ми називатимемо його «менеджером» фірми. Будучи менеджером, ви піклуєтесь про успіх вашої фірми. Ви бажаєте продовження росту фірми. Ви вболіваєте за репутацію фірми. Ви не бажаєте, щоб ваше власне ім'я чи ім'я вашої фірми асоціювалось з кимось або з чимось негативним або ж з чимось не зовсім успішним. Коли ви приймаєте рішення про те, щоб пов'язати діяльність вашої фірми з якоюсь організацією або з якоюсь метою, ви бажаєте отримати інформацію (інколи - детальну, інколи - ні) про те, як ваш внесок чи дозвіл на використання вашого імені буде реалізовуватись. Адже, ви піклуєтесь про те, що вас можуть порівняти або асоціювати з якоюсь НДО, котрій ви можете надати допомогу (а відтак, бути віднесеним до тої ж категорії). Ви бажаєте знати якомога більше про ту НДО, більш того, ви бажаєте, щоб ця інформація регулярно до вас надходила!!!

Тепер уявіть себе на місці президента громадської організації. Ваш проект знаходиться на стадії планування. Вам багато чого треба, але ви змушені включати до бюджету мінімум з того, а інколи і зовсім нічого не включати. Сюди може відноситись підготовка та роздрукування програм та буклетів заходів, реклама на радіо та в газетах, оренда приміщення для проведення заходу, призи та подарунки для учасників, їжа та напої (навіть якщо це тільки легка закуска). Звичайно, грошові пожертви є дуже цінними, оскільки вам потрібно придбати те, на що у вас не вистачає грошей. Обмірковуючи свій проект, ви дійдете висновку, що для успішної реалізації проекту вирішальним фактором може стати підтримка з боку бізнесу. І оскільки ви знаєте про подібності між бізнесом та НДО, ви починаєте міркувати як бізнесмен, яким ви фактично і є. Для встановлення контакту вам знадобиться наступна інформація:

       записана місія/мета існування організації

       короткий опис історії організації

       інформація про основний персонал організації (включаючи волонтерів)

       детальна інформація про проект, включаючи мету, часові рамки, географічні рамки та інше

       яку користь принесе бізнесу участь у цьому проекті (пам'ятайте, що цей пункт є вирішальним, поставте себе на місце бізнесмена, ви маєте переконати менеджера, що підтримка вашого проекту є в його інтересах)

       що конкретно ви бажаєте отримати від бізнесу

       як використовуватимуться ресурси

       що ви запропонуєте бізнесу за його допомогу

       після завершення проекту надайте деталей про успіх проекту (в разі, коли проект не пройшов як планувалося - також потрібно надавати інформацію). Будьте відвертими в самооцінці. Довіра - вирішальний фактор, оскільки ви забажаєте звернутися до цієї фірми за підтримкою знов.

       запропонуйте регулярне надання інформації в майбутньому про нововведення у вашій організації (в письмовій чи усній формі)

надішліть листа, який би узагальнював вашу розмову та містив би подяку.
Пам'ятайте, що жоден бізнес не хоче підтримувати вашу організацію чи проект.

Але не ставте на цьому акцент. Коли трапиться так, що вашу пропозицію буде відхилено, цілком можливо, що в майбутньому вам нададуть підтримки. Тому важливо щоб ви:

        подякували за надану можливість зустрітися з ними - вони також цінують свій час.

        надіслали листа з подякою, включивши анотацію проекту, який ви обговорювали. Обов'язково подайте контактну інформацію. Люди дуже часто змінюють погляди

        запропонували включити їх до списку розсилки щоб постійно інформувати про діяльність вашої організації. Дайте зрозуміти, що вони втратили не взявши участь у проекті

        підтримували контакт з керівництвом задля ввічливості.

У всякому разі пам'ятайте, що ви будуєте відносини і це відображається на іміджі вашої організації. Менеджери пам'ятатимуть ваш професіоналізм та приємні «дрібнички», які ви для них робитимете. Будучи НДО, ви займатиметесь подібною діяльністю протягом тривалого періоду так само як і бізнес з іншого боку. Щоденні «дрібниці» закладають підвалини для довгострокового успіху вашої організації.

З новими знаннями та впевненістю в собі можна розпочинати ділові відносини. Ви впевнитесь, що все більше людей виявлятимуть бажання надати допомоги саме вам, адже ви грунтовно підготували інформацію та факти, які додадуть вам впевненості під час ділових контактів з численними людьми. Пам'ятайте, вам автоматично відмовлять там, куди ви не звертались!!!

 

* - Азарова Т.В. , Абрамов Л.К. Теорія та методика корпоративного спонсорства - Кіровоград: ЦПТІ, 2001 - 132с., розділ 3.1.

 

 

 

ІСКМ