Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Висновки аудитів

Етичний PR *

Щоб Дніпропетровський РR досяг столичного рівня а згодом і європейського, треба докласти чимало зусиль. Одним з інструментів такого фахового вдосконалення безумовно стане робота Дніпропетровського РR - клубу, який розпочав свою роботу 18 березня 2005 року. Ініціаторами створення клубу стали представники Всеукраїнського   громадського   об'єднання «Українська ліга зі зв'язків з громадськістю», що працюють в нашому регіоні.

Безумовно останнім часом словосполучення «Паблик Рилейшнз» або «зв'язки з громадськістю» стали модними. Але, на жаль, в більшості випадків вони асоціюються з не менш вживаним «чорним РR». Одним із завдань ВГО «Українська ліга зі зв'язків з громадськістю» (РR-Ліги) є саме пропаганда професійного підходу до зв'язків з громадськістю, задоволення та захист законних соціальних, творчих, економічних та інших спільних інтересів своїх членів. А прийняття 12 березня на загальних зборах членів Ліги у Києві Кодексу професійної етики в галузі зв'язків з громадськістю і його подальше впровадження серед українських піарщиків повинно запобігти застосуванню «чорних» або «брудних» технологій, зокрема, і в першу чергу у передвиборчій боротьбі. Бо їх використання не відповідає призначенню професії, представники якої повинні спрямовувати свої зусилля на створення доброзичливого ставлення громадськості як до політичних лідерів, партій, організацій, так і до державних, бізнесових структур та установ і їх керівників.

Не зважаючи на те, що про РR ми чуємо все частіше у різних суспільних колах, РR як професія в Україні знаходиться на стадії свого становлення, хоча й розвивається дуже динамічно. Не випадково головною темою перших засідань регіональних РR - клубів стало знайомство із Кодексом професійної етики в галузі зв'язків з громадськістю (Етичного кодексу). Зміст і текст Кодексу формувався та обговорювався членами Ліги протягом останнього півріччя на засіданнях Правління та членами Ліги особисто чи з допомогою електронної пошти , що дозволило врахувати думки і побажання представників регіонів. Остаточний варіант Етичного кодексу українських піарщиків було затверджено і прийнято на загальних зборах членів ВГО «Українська ліга зі зв'язків з громадськістю» 12 березня у Києві. Там же, на загальних зборах були оприлюднені основні принципи реалізації його положень на практиці. Важливість даної події засвідчила присутність на церемонії підписання провідних журналістів, а також письмове привітання віце - прем'єр – міністра України Миколи Томенка. У своєму вітальному листі до членів Ліги він, зокрема, зазначив: «Прийняття Етичного кодексу Українською лігою зі зв'язків з громадськістю вважаю надзвичайно важливою та актуальною подією для всього цеху фахівців у сфері РR. Це - дійсно важлива віха у розвитку не тільки молодої РR - індустрії України, але і в цілому політичної культури та ділової етики». Віце-прем'єр також    запросив    піарщиків    до    плідного співробітництва у справі «формування механізмів публічного діалогу між владою та громадянами», у будівництві в Україні європейської моделі громадянського суспільства, невід'ємною частиною якого є й така інституція як цех фахівців із зв'язків з громадськістю».

Отже, Дніпропетровський РR - клуб розпочав свою роботу. Приєднатися до українського цивілізованого піар-руху, запропонованого ВГО «Українська ліга зі зв'язків з громадськістю», до речі, єдиної в нашій країні загальнонаціональної громадської організації РR - фахівців, зареєстрованої Міністерством юстиції України, вирішило поки що близько двадцяти спеціалістів зі зв'язків з громадськістю. Але за кілька тижнів, що пройшли після першої нашої зустрічі, до клубу із бажанням взяти участь у його роботі звернулися й ті, кого ми не знали раніше. Це стало можливим завдяки співпраці РR - клубу із регіональним прес-клубом реформ та співробітництву з місцевими ЗМІ. У подальшому клуб пропонуватиме своїм членам участь у піар-акціях, що проводитимуться із залученням представників влади регіону, великих промислових підприємств та комерційних структур, а також можливість підвищити свою кваліфікацію завдяки участі в різнопланових семінарах, майтер-класах, модераторами на яких виступатимуть столичні гості-відомі фахівці в різних галузях шару, а також ділитимуться досвідом місцеві спеціалісти.

* - НДО-Інформ №2 (31), 2005

 

ІСКМ