Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Висновки аудитів

Обіцянка –цяцянка. А що всередині?

26 березня нам належить вперше обирати свою майбутню владу лише на партійній основі. І складність ситуації полягає не тільки в тому, що кількість і розмаїття партій може загнати в глухий кут навіть обізнаних у політиці громадян, а й тому, що більшість з них маловідомі і не мають за своїми плечима ні авторитету, ні конкретних справ, лише полум’яні заклики та програми партій, в яких пропонують свій погляд на майбутнє для своїх виборців. Але як пересічному громадянинові розібратися, яка з програм є справді продуманим планом дій, що змінить його життя на краще, а яка - вдалий PR-хід? Президент Кіровоградського об’єднання громадян „ Інститут соціокультурного менеджменту” Лев Абрамов пропонує скористатися під час оцінки програм деякими простими порадами.
По-перше, перевірте, чи знає кандидат від політичної партії власну програму і чи розуміє, чим вона відрізняється від програм інших партій.
По-друге, на зустрічі зі своїм майбутнім обранцем поставте йому кілька простих запитань:
- якщо партія пропонує вирішення соціальних (екологічних, економічних і т. д.) питань, звідки вона планує взяти на це кошти?
- з’ясуйте не тільки те, кому від втілення програми в життя стане краще, а й те, кому стане гірше. Наприклад, можливо збільшаться соціальні виплати, але збільшиться податковий тягар для бізнесу.
- якщо пропонується зменшення податків, то за рахунок чого наповнюватиметься бюджет?
По-третє, якщо партія пропагує спрямування країни до якогось економічного утворення, проаналізуйте чи об’єктивно в її програмі відображаються плюси та мінуси реалізації даної політики, тобто що це дасть Україні в короткотривалій та довготривалій перспективі.
Це лише один аспект інформації, яку намагається донести до суспільства в непростий момент вибору Інститут соціокультурного менеджменту в рамках проекту „Аналіз передвиборчих партійних програм”. Під час втілення цього проекту буде проведено два тренінги для журналістів та лідерів громадських організацій, інтелектуальна гра „Що? Де? Коли?” для політично активної молоді та кілька інформаційних сесій, постійно проводитимуться консультації для тих, хто хоче свідомо зробити свій вибір. Планується також видати та розповсюдити в області спеціальний випуск інформаційного бюлетеню для громадських активістів „НДО-Інформ”, присвячений проблемі вибору.
Зауважимо, діяльність Інституту соціокультурного менеджменту не пов’язана з підтримкою жодної партії. Головна мета організації – дати інструменти, які дозволять людям правильно зорієнтуватись у морі інформації, визначити критерії оцінки передвиборчих обіцянок майбутніх народних обранців.

ІСКМ