Висновки аудитів

Місцева молодь і публічні інституції *

Друк
Розвиток громад
Перегляди: 1270

 

Публічні інституції можуть ефективно мобілізовувати молодих людей, щоб вони става­ли продуктивними членами громади. Більшість підлітків уже належать принаймні до однієї публічної інституції в районі - до школи. Але молодь може також налагоджувати продук­тивні стосунки з широким колом інших публічних інституцій.

Парки

•              Група молодих людей організувала 150 інших підлітків, щоб відновити невелич­кий парк. Офіцер поліції допоміг юним ентузіастам знайти фінанси й написати подання на грант. Молодь планує організувати бізнесові структури в районі, щоб заробити більше грошей. їхнє завдання - відновити занедбаний центр громади в парку, щоб зробити його придатним для громадського користування. (Ресурси)

•              Молодь здобуває право власності на вільні землі й на них розбиває дитячий парк. Вони розписують величезну стіну церкви, що виходить на парк, і віднов­люють підвал церкви, щоб створити дитячий центр. (Дія)

•              Молодь працює в центрі громади, виконуючи пов'язані з громадою роботи: один є істориком громади, другий працює в парковій зоні, організовуючи команди й змагання. (Геджевиш)

Бібліотеки

•              У межах програми, координованої містом, три підлітки, які потребують роботи, працюють протягом літа в місцевій бібліотеці, що потерпає від браку працівників. (Площа Маршалла)

•              Дитячий бібліотекар використовує гроші, невикористані за грантом, щоб прид­бати книжки для дошкільнят, розраховуючи найняти місцевих підлітків, які розроблять навчальні програми для цих дошкільнят. (Піоща Лоґана)

•              Школярів, що беруть участь у програмі писемності в місцевій бібліотеці, заохо­чують стати вчителями для інших школярів, які щойно прийшли в програму. (Стейтвей Ґарденс)

•              Бібліотекар складає перелік адрес молодих людей, що ходять до бібліотеки, щоб воші могли отримувати листи з новинами про діяльність бібліотеки й запрошен­ня допомогти в формуванні дорадчого органу. (Норт Пуласкі)

Муніципальні коледжі

•              Коаліція батьків, учителі, студенти, муніципальний коледж і корпорація роз­витку громади спонсорують розробку програми навчання в трьох професійних школах з метою поєднати традиційне навчання з практичною економічною діяльністю підприємств. Студенти керують кредитною спілкою, магазином на­вчального приладдя і фірмою, що постачає комп'ютери. (Бетел)

Близько 60 молодих лідерів проходять навчання, щоб викладати курс передачі повноважень молоді 700 молодшим підліткам. Цей курс, що розвиває самопова­гу завдяки різноманітним нетрадиційним заняттям, пропонує молоді альтернативу злочинності, вуличним компаніям, наркотикам. Проект спонсорований спільно муніципальним коледжем та місцевим департаментом поліції. (Райт)

Школи

•         П’яти і шестикласники беруть учать в інноваційній навчальній програмі, яка пе­редбачає екскурсії місцевими околицями для вивчення забудови й процесу плану­вання громади. Потім учні розробляють свою екскурсію і презентують у ній грома­ду. Коли міська влада пропонує знести старий склад, 90 учнів приходять до муніци­палітету з інформацією про історичне значення цього складу для громади.

Поліція

•        Департамент поліції організовує молодіжні дорадницькі слухання, щоб довіда­тися, як молодь сприймає політичні питання, щоб змінити усталене сприйнят­тя молоді дорослими й забезпечити можливості для молоді стати лідерами в гро­маді. Департамент поліції також спонсорує проект ровесннків-посередників і ту­ристичний похід з ночівлею, очолюваний молодими людьми. (Міннеаполіс)

•         Група молоді починає "Ініціативу за безпечні вулиці" з метою зменшити участь ровесників у вуличних збіговиськах. у партнерстві з поліцією група скликає фо­руми громади, добивається того, щоб їхня МХА була відчинена з 9 вечора до 1 ночі щоп'ятниці, розвиває співпрацю зі школами й ремонтує квартири незамож­ним родинам. Група нещодавно отримала замовлення від однієї зі шкіл провес­ти дослідження щодо зброї, якою володіють учні. (Такома)

•         800 молодих людей взяли участь у щорічній конференції, організованій офісом шерифа графства. Молодь презентувала семінари для ровесників щодо роботи з послуг у громаді, яку вони проводять. (Графство Кук)

У всіх цих історіях ми бачимо, що громадські інституції розширюють свою діяльність за межі традиційних пасивних функцій надання послуг, щоб налагодити позитивні й взаємовигідні стосунки з молоддю своїх громад. Такого роду творчі ініціативи дозволяють інституціям досягати позитивних змін, а не просто пасивно реагувати на вимоги постійно­го потоку громадських потреб і проблем. Понад те. результатом цих інноваційних програм є те, що молоді люди в громадах навчаються бачити свої стосунки з громадськими інсти­туціями не як отримувачі соціальних послуг, а як питомі співавтори добробуту громади в цілому. А це означає, що в майбутньому вони будуть готові брати на себе повну відпові­дальність за свою власну освіту, безпеку й здоров'я.

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.